onsdag 16 oktober 2013

Nu är det verkligen dags igen

att visa sig på den här sidan. Nu när höstmörkret tränger sig på borde man ju ha gott om tid att vara kreativ inomhus. Att blogga till exempel.
Har man gett sig in i politiken så har man. Om man sagt ja till att arbeta med politik i sin kommun så är det nog på sin plats att göra det. Men skam att säga så tappar jag energi allt emellanåt. SKA VI VERKLIGEN BÖRJA MED VALARBETET REDAN? Å, SÅÅÅÅ  JOBBIGT.......
De konkreta problemen framträder också. Desto mer man rotar i saker och ting flyter ännu mera upp till ytan. Man får välja sina strider! Det är ju lätt att säga till en engagerad människa...
Skriv en motion! Den säkraste vägen att belysa det man vill ha ändring på.
Så nu ska jag göra det också-minst två. Den som lever får se om det blir bättre därefter.
Det brinner så mysigt i min köksspis just nu. Har man varvat upp sig är det ljudet ett av de bästa för att lugna  ner..
Vilken tur att så många verkar ha ett oförtrutet engagemang i allt de företar sig. Ta till exempel Högsbysidan i OT. 
"Högsbyborna skänkte mest till Världens barn" En stor beundran har jag för Leif Danielsson, Fågelfors, som varit samordnare i det projektet.
"Ny kraft ska ansvara för företagsfrågor" Bengt Åke Lundin på Mittpunkt är en av mina idoler. Han är den som verkligen tar företagsfrågorna i kommunen på stort allvar. Dessutom har han verkat för att intresset vidarebefordrats till skolan. Nu har han introducerat Mats Persson, som är ny representant för Regionförbundet när det gäller företagsfrågor och företagsstöd, i Högsby kommun. Du är bäst Bengt!
Skolan är viktig för mig. Jag har inte fått så mycket gratis när det gäller utbildning, utan alltid själv varit drivande. Det är ganska länge sedan jag satt och läste in realexamenskursen på NKI och "tog realen" som privatist i Stockholm. Gymnasiesvenska och engelska var sedan ett måste för att få fortsätta på högskolan. Då blev det Komvux. Och nu sitter jag här! Haha.....
I morgon är det dyslexidagen. Då kommer bl.a. Kristoffer Harrysson från Dyslexiförbundet på besök. Bra tycker jag.
"Att läsa är ett viktigt verktyg" säger författaren och läsambassadören Torsten Bengtsson, som varit på besök i Högsbys skolor. Trevligt med litteratur. Skulle gärna vilja åka till Bokmässan någon gång till. Utrustad med flera byten gåvänliga skor. Det behövs!
Till slut litet bio från Berga. Samhällsföreningen har verkligen lyckats med biografen och valet av filmer. Med tanke också på det billiga priset borde man vara en av de främsta i kön till varje föreställning.
Jag ska försöka leva upp till det någon gång- när jag får tid.......
Monika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar